www.esoftwaresource.blogspot.com. Powered by Blogger.
RSS

Masalah Unidentified network dalam windows 7


Masalah unidentified  network didalam windows 7 mungkin menyesakkan fikiran anda. Masalah ini selalunya terjadi kepada mereka yang baru menggunakan streamyx dan walaupun status menunjukkan sambungan internet berjaya, modem streamyx dengan lampu DSL ok, data ok tetapi kalau komputer yang menggunakan sistem operasi windows 7 masih lagi tidak dapat akses internet.

Ok sekiranya anda menghadapi masalah unidentified network seperti gambar diatas, sila buat setting seperti langkah-langkah yang saya tunjukkan dibawah. Langkah yang pertama anda perlu lakukan ialah klik icon windows then type services.msc seperti gambar dibawah. 


 

Selepas taip services,msc dan tekan enter selepas tu akan keluar satu program iaitu services


Selepas itu cari services ini ##id_string1.6884 dan double click ataupun right click dan pilih properties dan satu paparan yang baru akan keluar seperti gambarajah dibawah. Jadi apa yang perlu anda lakukan sekarang ialah tukarkan startup type daripada automatic kepada disable, selepas itu klik stop pada service tersebut seperti gambar dibawah

Kalau anda sudah sampai ke step ini langkah terakhir ialah restart komputer anda dan seterusnya anda boleh gunakan internet dengan jayanya. Pastikan restart komputer anda terlebih dahulu.
CATATAN:Kadang kala,masalah ini juga disebabkan oleh router/ap itu sendiri yang perlu di-restart.
Artikel yang akan datang adalah:
- wireless router/AP yang mempunyai security tak dapat di connect oleh windows 7 ataupun vista.kenapa?tunggu artikel yang akan datang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment